23948sdkhjf

H&M's nye butikskoncept vil ikke følge moden

Arket tilbyder nemt basistøj. Det er en god idé, mener detailekspert.
H&M-koncernen har netop åbnet en butik med nyt koncept på Købmagergade i København.

Butikken ved navn Arket er kun den anden, efter butikken i London, som lanceres under konceptet, der skal fokusere på nemt basistøj, der ikke nødvendigvis vil følge moden, fortæller Berlingske.

- Derfor har vi givet alle stykker tøj et id-nummer. Kommer man igen om nogle år, kan man taste nummeret på sin yndlingskjole ind i vores app og sandsynligvis kunne finde en magen til. Det kan godt være, at hvis man har købt et jakkesæt, så vil kraven være lidt forandret, men grundlæggende vil sættet være det samme. Vi tror på, at det er sådan, folk lever. De har en hverdagsuniform, og de har favoritter. Dem vil vi gerne sælge til dem, fortæller Lars Axelsson, der er direktør for Arket.

Butikken er holdt i gråt, og tøjet er inddelt i farver, så alt er nemt at overskue.

Arket er blevet til efter to et halvt års analysearbejde, der har vist, at der er et hul i markedet, hvor fokus er på kvalitet, men hvor trends er mindre vigtige. Og det er godt tænkt, siger Dorte Vimmer fra Retail Group Scandinavia.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.122